Cyber Hunter efter en veckas spelande.

Cyber ​​Hunter är ett open world battle royale spel med en unik kombination av spelelement som inkluderar överlevnad, stridande och utforskning. Varje vertikal yta i Cyber ​​Hunter världen kan klättras upp för och spelare kan glida ner från höga höjder med hjälp av en drönare.
Den färgglada grafiken och en ny typ av gameplay gjorde Cyber ​​Hunter spännande innan spelet faktiskt släpptes.  Cyber ​​Hunter erbjöd en ny form av battle royal där spelare kunde glida över kartan med en drönare.  Spelkaraktären kunde klättra på väggar och strukturer som spiderman och förutom det fanns det vansinniga rörelser som spelare kunde utföra som att rulla från sida till sida, simma, springa, hoppa och strukturer din spelkaraktär kan tillverka i spelet med hjälp av något man kallar Quantum Energy.  I huvudsak var Cyber ​​Hunter en mashup av PUBG och Fortnite men utfört på ett riktigt bra sätt.
Cyber ​​Hunter är så mycket mer än en enkel klon och erbjuder genuin innovation i Battle Royale genren. I mitt tycke är det bättre än det genomsnittliga Battle Royal spelet.

Det finns bara en resurs, Quantum Energy, som du använder för att bygga allt. Du samlar det precis som du gör när du plockar upp vapen, ammunition, medicin pack, handgranater och skydds utrustning. Dessa ligger utspridda runt om i världen och du samlar på dig grejerna automatiskt så snart du går nära dem. 
När du har plockat upp Quantum Energy kan du välja mellan tre av de färdigheter som du har ställt in som att bygga en skydds barriär eller ett högt torn med vilken du kan skjuta ner på fiender, en helande anordning en motocykel och många fler
Du måste innan spelomgången välja dina tre favoritalternativ ur det breda urvalet. Jag skulle kunna använda dessa strukturer betydligt mer än jag gör när jag spelar Cyber Hunter men jag är ärligt talat lite ovan fortfarande men det kommer. När jag får in vanan kommer mitt spel förbättras betydligt och jag hoppas få in ett bra flyt.
Gafiken är riktigt bra gjord och professionell för att vara ett gratis spel. Det finns fortfarande många mobilspel med enklare grafik men det är något som är på väg att ändras, idag är nivån på grafikens detaljrikedom mycket hög emellanåt.
Precis som med Fortnite, PUBG, Garena Free Fire, Badlanders, Rules Of Duty och andra Battle Royale spel hoppar din valda spelkaraktär ut från ett flygplan och du väljer själv var på den stora kartan du vill börja spela. I Cyber Hunter hoppar du däremot inte fallskärm utan glider ner på himlen på en hoverboard.
Nu efter att ha spelat Cyber Hunter i över en vecka vill jag gärna ge min åsikt om spelet.
Det finns tre typer av spellägen Team Arena, klassisk Battle Royale och Loot Lord men jag har uteslutande spelat battle royale läget. När det gäller Team Arena och Loot Lord spelar man i First Person perspektivet men i Battle Royale i Third Person perspektiv. 
Allt känns så roligt och smidigt, att glida i luften, rulla och hoppa ur skottlinjen och klättra på byggnader som Spindelmannen är mycket underhållande.
Det är emellanåt tydligt att man inte alltid spelar mot riktiga spelare eftersom man inte fullt ut får samma motstånd i striderna. De AI styrda fienderna beskjuter och attackerar dig men inte på samma strategiska, planerade sätt som en människa skulle ha gjort. Detta är lite trist men anledningen är förstås att det inte finns tillräckligt många aktiva spelare. Det är fortfarande en trevlig upplevelse att spela men den upplevelsen förhöjs ytterligare de matcher majoriteten av alla motståndare är mänskliga. Om spelarantalet ökar leder det till en rejäl förbättring som i sin tur ger ett spel som är precis som det var tänkt att vara från början.
Cyberpunk, science fiction upplägget känns faktiskt som ett friskt fläkt i genren även om det inte riktigt märks i miljöerna. Naturen och byggnaderna ser ut att vara tagna från nutid medans vapen, skyddsutrustning och i en hel del fall karaktärernas kläder ger en tydlig science fiction känsla. Man kan ju önska att NetEase hade fokuserat helt och hållet på sin Cyberpunk idé istället för att ha ett upplägg som är en kombination av nutid och framtid.
När man förflyttar sig i världen finner man olika bilar och motorcyklar vilka man kan använda för att snabbt förflytta sig i spelet. Även dessa har en nutida, realistisk design istället för att ha en science fiction design och det är synd eftersom temat som sagt inte riktigt blir enhetligt när det är utformat på detta sätt.
Spelets färgrika natur påminner mycket om Fortnite vilket jag gillar. 
Cyber Hunter är ett spel som kommer att ligga kvar i min smartphone en lång tid framöver och det är möjligt att det längre fram kommer att bli en av de mobilspel jag ofta kommer att återkomma till. När jag spelar spel oavsett om det är ett mobilspel, konsol spel eller PC spel brukar jag spela samma spel nästan dagligen under en längre tidsperiod för att när man tröttnat eller man i en del fall har klarat hela spelet upphöra att spela. För att återkomma till spelet igen efter en tids paus. Men det gäller endast för de spel som jag verkligen tycker är bra. Cyber Hunter är ett fantastiskt mobilspel som tyvärr inte är så känt och som faktiskt är värt att nå en större publik. Min åsikt är att det är minst lika bra och i vissa lägen bättre än de stora, kända Battle Royale spelen. Denna genre blev oerhört populär och det har lett till en oöverstiglig mängd spel inom denna genre har lanserats under åren. Då är det självklart att många spel helt enkelt inte når upp till väldigt höga antal aktiva spelare och många förblir helt okända för den stora massan spelare.
Jag hoppas bidra till att fler upptäcker Cyber Hunter på grund av att det är en så underhållande spelupplevelse som fler borde få uppleva. Vi ses väl där ute i stridens hetta?








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lost Light 2024

Arena Breakout har lanserats.

Saints Row