Varför floppade Hyper Scape?


Hyper Scape lanserades till alla plattformar den 11 augusti 2020 med  ett stort intresse efter en framgångsrik reklam kampanj inför PC beta test lanseringen i juli 2020.
Spelutvecklaren Ubisoft lovade en interaktiv upplevelse som andra Battle Royale spel inte kom i närheten av och många mer eller mindre kända gamers lade upp spelvideos på Twitch regelbundet. Vilket ytterligare spädde på hypen.
Hyperscape var en ny variant inom battle royale genren med fokus på fart och ständig rörelse.
Ovanligt nog är Hyper Scape en Battle Royale med mycket vertikal rörelse tack vara jump pads som gör hustaken lika tillgängliga som gator och torg. Det i kombination med de snabba rörelserna ger en uppfriskande känsla av fart och fläkt. Det här känns betydligt snabbare än alla andra spel av denna typ. Spelets vertikalt påverkade miljö och det snabba tempot bidrar alla till snabba och roliga strider. Men det i sin tur leder till att den nya spelaren behöver betydligt mer tid på sig för att lära sig hur man spelar på ett rätt sätt. Man kommer definitivt att dö ofta och snabbt de första gångerna man spelar Hyper Scape. Det är långt ifrån alla som har det tålamodet, man vill bara starta upp spelet och spela, fullt medveten om hur man spelar. Det är inte möjligt med Hyper Scape. 
Detta futuristiska battle royale spel dör långsamt men säkert, och dess nedgång kan mycket väl dela ett mönster som upprepas av andra spel som är gratis att spela.
Matchmaking inför marcher tar upp till tjugo minuter och i lobbyn där man väntar kan upp till 60 spelare vänta men där finns sällan fler än 13 spelare.
Man skulle tro att Hyperscape skulle locka många intresserade spelare och tittare. På pappret ser det här spelet fantastiskt ut. Innan spelet lanserades var hypen extremt stor åtminstone utomlands. Inte många här i Sverige har ens hört talas om Hyper Scape. 
Vad hände här?
En anledningen är bristen på intresse för en övermättad genre. Jag har fortfarande kul när jag spelar Hyper Scape men jag tror att folk bara tröttnat på battle royale spel rent allmänt.
Detta spel  riktade sig också till både en avslappnade gamers och hardcore gamers och det är inte riktigt kompatibelt med varandra. 
Ett stort problem är att Hyper Scape är för svårt för casual spelare som mest bara spelar spel som en tillfällig underhållning när man har lite tid över. Hardcore spelarna som mer ligger på en nästan profisionell nivå har redan sina favorit spel som de redan har spenderat tid och pengar på så de vill ofta inte byta till något annat. Det har gått betydligt bättre för Rogue Company vilket är ett annat battle royale spel och som lanserades ungefär samtidigt som Hyper Scape men det spelet är på många sätt ett vanligt battle royale spel och blir därmed enklare att lära sig. Det lanseras mängder av nya spel varje år och med så många spel som ständigt kämpar om vår uppmärksamhet och speltid är det självklart att några måste floppa.

Året innan lanseringen växte hypen och 
Hyper Scape antogs bli nästa stora spel. Det spel som alla vill spela och det verkade vara på väg att bli en potentiell stor konkurrent för spel som Fortnite, Apex Legends och Call OF Duty Warzone. Hyper Scape erbjöd ett helt nytt format av de populära battle royale spelen. Med en elegant sci-fi-miljö, snabba rörelser  och unika funktioner som Echo system och Hacks.
I Echo Systemet blir spelare som dör i spelet "Echos" och kan fortfarande spana, delta i laget och till och med genom lagkamraters hjälp respawna tillbaka i till matchen. Detta skapar ett incitament för spelare att stanna kvar i matchen även efter att man har dött och fortfarande känna att de är med i matchen. 
Istället för att bara leta efter och plocka upp det bästa vapnet, kan man plocka upp flera kopior av samma vapen eller föremål för att förbättra det med fördelar som mer skada, snabbare nedkylning och större magasinstorlek.
Trots sin gedigna framtoning, smarta uppgraderingssystem och omfamning av vertikalitet kämpar Hyper Scape för att hålla intresset för spelet uppe.
Dess snabba action och scener rika på vertikalitet och hotspots är utan tvekan dess största fördelar.
Hyper Scape har faktiskt en upplägg utrustat med en rad specialfunktioner som ger den en helt unik känsla, även i ett så konkurrenskraftigt landskap som battle royale spel men har som sagt trots detta aldrig blivit någon större succé. Snarare tvärtom. Spelet är på väg att dö och det enda som skulle kunna rädda det är ifall Ubisoft fortsätter på arbetet med att förbättra spelet och samtidigt satsa pengar på välbehövlig marknadsföring så att fler känner till Hyper Scape. Väldigt få personer ute i världen känner till att spelet ens existerar.
I stort sett varje spelutvecklare kämpar för att producera nästa Fortnite, PUBG eller Call Of Duty men är helt omedveten om vad som faktiskt gör dessa spel underhållande och beroende framkallande och därmed misslyckas man. 
Ubisoft har trots fiaskot vad gäller Hyper Scape fortsatt att satsa på att ta fram battle royale spel och nyligen presenterade de till exempel Ghost Recon Frontline, ett spel vars beta test för PC drogs tillbaka efter en massiv kritik från fansen till spelserien Ghost Recon.
De arbetar också med att utveckla battle royale spelet XDefiant som har fått blandad kritik.
Hyper Scape finns att ladda ner gratis på PC, Playstation och Xbox. Välj din plattform och gå med i Crown Rush innan det är försent.

Kommentarer

  1. Post News, Video , Polls, And Article On BuFeez To Get More Traffic On Your Website And Promote Your CPA Link And Affiliate Link 👈 👉✅ Free Join www.bufeez.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Lost Light 2024

Arena Breakout har lanserats.

Saints Row